nieuws

HelloFresh en Jumbo finalist Marketing Awards

Innovatie

AMSTERDAM – HelloFresh en Jumbo zijn twee van de twaalf finalisten voor de Dutch Marketing Awards.

HelloFresh en Jumbo finalist Marketing Awards

Supermarktketen Jumbo is genomineerd voor de Dutch Marketing Awards in de categorie Internal Branding Company of the Year. De prijs voor bedrijven ‘die aantoonbaar effect hebben geboekt met internal branding, zowel intern als in de mark, zo meldt website Emerce. De bedrijven laten volgens de jury zien dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan.’ De twee andere finalisten zijn webwinkel Coolblue en het Korps Mariniers.

Hello Fresh
De leverancier van maaltijdboxen Hello Fresh laat volgens de jury zien dat met nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt is te realiseren. En daarom is Hello Fresh is samen met Dopper en Travelbird genomineerd in de categorie Marketing Next of the Year. ‘Het grootste compliment voor de categorie next is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren’, aldus de jury.

Andere categorieën
In de categorieën Marketing Launch of the Year en Marketing Company of the Year zijn geen bedrijven uit de levensmiddelen of supermarktsector te vinden. Bij de Markering Launch of the Year zijn Bux (mobiel beleggen), Vandebron (energieleverancier) en Westwing (woninginrichting) de finalisten.  Voor Marketing Company of the Year zijn De Bijenkorf, Hunkemöller en Ikea genomineerd.

Matthijs Moeken
Eind januari zijn de finalisten voor de titel Marketeer of the Year al bekend gemaakt. Daaronder ex-Jumbo (en ex-C1000) marketeer Matthijs Moeken. Moeken erdiende zijn nominatie voor de prestaties die hij met Jumbo leverde. ‘Moeken is inmiddels weg bij Jumbo maar verantwoordelijk voor het huidige succes van dit retailmerk’, is in de nominatie te lezen. Volgens de jury bracht hij als marketingdirecteur Jumbo Supermarkten in twee jaar tijd van lokale, functionele speler naar een landelijk bekend merk.

Prijsuitreiking
Op 31 maart worden de prijzen uitgereikt tijdens de Dutch marketing Awards die behoren tot de belangrijkste marketing vakprijzen van Nederland.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels