artikel

Fotorepo: trends op Horecava

Foodtrends

AMSTERDAM – Deze week vond in Amsterdam de vakbeurs voor horeca plaats: de Horecava. Trends: toevoegen van waarde, het storytelling, eerlijke producten en extra aandacht voor gezond.

Fotorepo: trends op Horecava
Smaken moeten extremer en exotischer zoals Latijnsamerikaans

Het verhaal achter het product is net zo belangrijk als het product zelf, is één van de duidelijke trends op de horeca. Daarnaast worden producten als kruidenmelanges simpeler, bestaan nog uit één of twee ingrediënten. maar dan wel de beste die er te vinden zijn. In smaakgedrag worden Nederlanders extremer. Het mag extra heet of extra exotisch. Op de Horecava dan ook veel indische kruidensmaken, maar ook aandacht voor de Latijns-Amerikaanse keuken. Waar de horeca vooroploopt, is in het toevoegen van waarde: het simpele broodje bapao krijgt een luxere vulling of wordt gekleurd met inktvisinkt. Gezondheid krijgt op de beurs invulling met soja-ijs, kruiden waaruit ‘27 allergenen’ zijn weggehaald of Ice Crime, ijsjes zonder suiker. Opvallend is ook wat de Horecava niet toont. Zo is er relatief weinig aandacht voor bezorging en e-commerce, terwijl dat ook voor horeca een groot groeisegment is.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels