nieuws

Albert Heijn geeft lokale topslagers podium

Foodconcepten

Onder het label ‘Streeckgenoten’ introduceert Albert Heijn vanaf 15 mei lokale vleeswaren. Hiervoor werkt de supermarktketen samen met slagers uit de regio, zij bieden hun favoriete en meest populaire vleeswaren bij Albert Heijn. De introductie van Streeckgenoten start in winkels in Limburg, Brabant en Zeeland, en online. Later dit jaar volgen andere regio’s.

Albert Heijn geeft lokale topslagers podium
Theo Beerens met zijn Woenselse Berliner. Foto: Albert Heijn

Het vleeswarenassortiment bij Albert Heijn wordt vanaf 15 mei in Limburg, Brabant en Zeeland aangevuld met ambachtelijke vleeswaren van de beste slagers uit de regio. Stuk voor stuk producten met een jarenlange historie en gemaakt volgens traditioneel familierecept. Hierbij kun je denken aan producten als Woenselse Berliner en Limburgs gebakken pastei . De vleeswaren worden door de slagers in eigen huis gemaakt en aangeleverd bij Albert Heijn. Ze zijn herkenbaar aan het nieuwe label Streeckgenoten.

Mooie verhalen

‘Jonge als ge het mar nie verder vertelt,’ zei de oma van slager Theo Beerens uit Eindhoven. Als zesjarige bleek hij het recept voor ‘Woenselse Berliner’ al te kennen, waar nu ook Brabantse klanten van Albert Heijn van kunnen genieten. Keurslager Rob van Velzen uit Zeeland geeft met gefilterd Oosterscheldewater een nieuwe smaak aan de Zeeuwse boerenham. Zijn ‘Scheldelander’ is straks bij Albert Heijn winkels in Zeeland verkrijgbaar. Jack Keulen in Hulsberg tot slot, verkoopt zijn specialiteit ‘Limburgs gebakken pastei’ in de supermarkt. Zijn familieslagerij maakt dit recept al 50 jaar op dezelfde unieke manier.

Wanneer?

Vanaf nu zijn de eerste regionale vleeswaren verkrijgbaar in Limburg, Brabant en Zeeland. In oktober wordt Streeckgenoten landelijk uitgerold. Online zijn de producten voor iedereen in Nederland verkrijgbaar.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels