nieuws

Koopmans lanceert Crêpe Creaties in Rotterdamse lunchroom

Foodconcepten

Koopmans opent zijn eerste horecaconcept voor consumenten buitenshuis onder de naam Crêpe Creaties. Lunchroom La Boca in het Rotterdamse winkelcentrum Zuidplein heeft de primeur.

Koopmans lanceert Crêpe Creaties in Rotterdamse lunchroom

Met Crêpe Creaties, een shop-in-shop franchiseformule, wil Koopmans de crêpe in ons land groot maken. De dunne pannenkoeken zijn verkrijgbaar met vijf verschillende vullingen en een seizoensvariant en kunnen ook naar eigen voorkeur worden samengesteld. De crêpe wordt gezien als snack of lunchartikel en is een alternatief voor broodjes en salades.

Blurring

‘We brengen onze merkkracht, de ervaring van bestaande ondernemers en blurring tussen retail en out of home op een verrassende manier samen’, zegt product manager Sandra van Ruiten. ‘Als merk willen wij op relevante momenten aanwezig zijn.’ Koopmans opent zelf geen winkels, maar kiest voor samenwerking met franchisenemers. ‘Bestaande horecaondernemers bieden we – naast onze expertise op het gebied van pannenkoeken – het vertrouwen dat consumenten hebben in het merk Koopmans.’

Rotterdamse primeur

Koopmans, door consumenten uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2016, wil met de nieuwe formule ondernemerskwaliteiten van franchisenemers verbinden met zijn merkbekendheid. Eigenaar Rogier Bourgonje van lunchroom La Boca in Rotterdam: ‘Consumenten zoeken merken waarmee zij zich kunnen identificeren. Koopmans ís zo’n merk. Ik ben graag innovatief bezig met mijn zaak en sta dan ook open om nieuwe concepten te testen. Voor ons biedt de meeneemverkoop bovendien mogelijkheden om extra omzet te genereren.’

De verdere uitrol van Koopmans Crêpe Creaties vindt plaats vanaf het tweede kwartaal 2017. Ondernemers die interesse hebben in de franchiseformule, kunnen zich al bij Koopmans melden.

Verschillende vullingen

De van origine Franse crêpe wordt aangeboden met vullingen die volgens Koopmans aansprekend zijn voor de Nederlandse consument. Een Crêpe Creatie is een dunne pannenkoek met een hartige of zoete vulling. De Crêpe Chocoholic wordt gemaakt met Nutella, brownie, After Eight en chocoladeparels. In de Crêpe Club Sandwich zit onder meer guacamole, kip, bacon, tomaat en sla.

Consumenten kunnen ook hun eigen Crêpe Creatie maken door te kiezen voor één spread en vier toppings. Een zoete variant kost € 4,95. Voor een hartige Crêpe Creatie of een eigen variatie betaalt de consument € 5,95.

Het is de bedoeling dat consumenten de crêpe als lunch of snack in de verpakking en uit de hand wordt gegeten. De cone-vormige verpakking bevat een scheurrand en is ontwikkeld in samenwerking met specialist Bunzl.

Professionele training

Ondernemers met een bestaande winkel of verkooppunt kunnen hun winkel ombouwen met een complete balie-unit om crêpes te bakken. De speciaal ontwikkelde crêpemix, een gekoeld doseersysteem, een complete werkbank met een verzonken bakplaat en een Koopmans Crêpe Creaties counter zijn inbegrepen. Franchisenemers krijgen daarnaast een professionele training om het bakken van crêpes onder de knie te krijgen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels