nieuws

Vrumona stapt in fruit- en groentesappen

Consument

BUNNIK – Vrumona heeft een samenwerkingsverband van vijf jaar ondertekend met het bedrijf Naturalicious over het op de markt brengen van zogenoemde cold-pressed groente- en fruitsappen.

Vrumona stapt in fruit- en groentesappen

Dat maken beide bedrijven bekend in een gezamenlijk persbericht. ‘De samenwerking tussen Naturalicious en Vrumona sluit aan op de gedeelde ambitie om consumenten verantwoorde en gezonde drankkeuzes aan te kunnen bieden. Vrumona is in Nederland leverancier en bottelaar van frisdranken en zet continu innovaties in de markt die inspelen op deze behoefte aan een verantwoorde keuze’, zo wordt in het persbericht gesteld.

Gezonde voedingswaarden van sappen blijven behouden

De onderneming legt ook uit wat de nieuwe producten precies inhouden. ‘ Naturalicious heeft de juices die in juice bars zo populair zijn doorontwikkeld en door middel van speciale high pressure technologie (HPP) geschikt gemaakt om te bottelen. Deze technologie maakt het mogelijk om alle gezonde ingrediënten te behouden en de bacteriën die bederf veroorzaken onschadelijk te maken. Doorgaans wordt pasteurisatie (verhitting) gebruikt om groente- en fruit juices langere tijd goed te houden, maar daarbij gaan veel van de gezonde voedingswaarden van de juices verloren. Dat is bij de juices van Naturalicious niet het geval.’

Fruit- en groentesappen in supermarkt en out-of-homekanaal

Het is de bedoeling dat via het distributienetwerk van Vrumona de producten van Naturalicious terechtkomen in supermarkten, maar ook in het out-of-homekanaal. Het drankenconcern noemt de nieuwe partner een logische keuze. Lieke Westendorp, Directeur Out of Home van Vrumona: ‘Voortbordurend op onze overtuiging om de Nederlandse consument gezonder te laten drinken, zijn we buiten Vrumona op zoek gegaan naar partners die dit samen met ons nog verder kunnen versnellen. Nog geen twee maanden geleden kwamen wij in contact met Naturalicious® dat als een van de weinigen een gevarieerde en onderscheidende productlijn aanbiedt.’

Naturalicious-producten werden tot nu toe onder meer rechtstreeks via internet verkocht aan klanten, onder meer in juice- en officeboxen. De producten dragen namen als Fountain of Youth, Berrylicious, Whey Cool, Spicy Greens en Pearfection.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels