nieuws

Jumbo lanceert Innovatie Lab

Consument

VEGHEL – Jumbo introduceert een nieuw platform voor concept- en productontwikkeling, het Jumbo Innovatie Lab.

Jumbo lanceert Innovatie Lab

Het gaat volgens de supermarktketen om een plek waar de formule samen met haar leveranciers nieuwe, innovatieve producten ontwikkelt. Dit initiatief is een vervolg op het huidige Jumbo Huismerk Lab.

Handvaten
‘Alleen door innovatief te zijn, kunnen we de verwachtingen van onze klanten blijven overtreffen. Daarom zoeken we continue naar nieuwe, innovatieve producten om onze klanten telkens opnieuw te verrassen. Ook geeft het ons handvaten om maximaal in te spelen op de steeds sneller veranderende klantbehoefte. Dat kunnen we niet alleen. Daarom hebben we dit platform in het leven geroepen, zodat we hier samen met onze leveranciers op in kunnen spelen’, zegt directeur Commercie Ed van de Weerd in een reactie op de lancering.

Edities
Het lab bestaat uit verschillende edities per jaar, met telkens een wisselend thema. Per editie kan een leverancier van Jumbo deelnemen door één of meer productideeën in te sturen. Specialisten van Jumbo beoordelen alle inzendingen en bepalen of het product een plekje in het schap verdient.

Panel
Vervolgens mogen de geselecteerde leveranciers het product presenteren aan een expertpanel. Als het panel enthousiast is, maakt de assortimentsmanager samen met de leverancier een plan om het product zo snel mogelijk in de schappen van Jumbo te leggen.

Dashboard
Jumbo heeft voor het Innovatie Lab een online platform ontwikkeld waarop leveranciers op hun persoonlijke dashboard de status van hun inzending kunnen zien. De eerste editie van het Jumbo Innovatie Lab start op maandag 23 mei en heeft als thema: Innovatie op vers.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels