nieuws

Burger King lanceert prijs op maat

Consument

Hamburgerreus Burger King lanceert bij alle filialen in Nederland dynamisch bestellen. Normaal gesproken heeft een hamburgermenu een vooraf vastgestelde prijs. Bij Burger King is dat voortaan verleden tijd.

Burger King lanceert prijs op maat

Daartoe bestelde Burger King een app bij de Nederlandse start up Yippie. Wanneer de gast met een smartphone van het gewenste product de QR-code scant, ontvangt diezelfde gast direct een persoonlijk prijsaanbod bij dat product. Hoe aantrekkelijk die korting is hangt af van meerdere factoren, zoals het tijdstip van bestellen: bestelt de klant buiten de spits, dan is de korting groter. Maar ook het aantal keren dat de klant de Burger King bezoekt telt mee: hoe vaker besteld, hoe hoger de korting.

Media Markt
Yippie-directeur Maurice Kroon ziet tal van mogelijkheden voor zijn systeem: ‘We deden hiermee ervaring op bij Media Markt. In de toekomst kunnen we koppelen: in plaats van artikel-korting bij de Media Markt, krijgt de klant bij zijn nieuwe laptop straks wellicht een Whopper-menu kado.’ De kortingsopties via Yippie zijn vooralsnog beperkt. Maar volgens Kroon zullen de mogelijkheden middels updates snel worden uitgebreid. De app is er voor IOS en Android. Om korting te krijgen hoeven gebruikers niet persé een account aan te maken. Desalniettemin is de app voor Burger King vooral interessant om inzicht te krijgen in consumentengedrag.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels