nieuws

Ceo Lidl: klanten komen vaker door broodjes

Consument

NECKARSULM – De broodafdelingen die Lidl in zijn winkels heeft zorgen voor een hogere klantenfrequentie en dus meer winst. Dit zegt Lidl-topman Klaus Gehrig in een interview met het Duitse blad Manager Magazin, dat in vertaling is gepubliceerd in het Nederlandse Management Team. Bakkerijen Over de komst van bakkerijen in de Lidl winkels zegt de […]

Ceo Lidl: klanten komen vaker door broodjes

NECKARSULM – De broodafdelingen die Lidl in zijn winkels heeft zorgen voor een hogere klantenfrequentie en dus meer winst.

Dit zegt Lidl-topman Klaus Gehrig in een interview met het Duitse blad Manager Magazin, dat in vertaling is gepubliceerd in het Nederlandse Management Team.

Bakkerijen
Over de komst van bakkerijen in de Lidl winkels zegt de topman van Lidl dat de bakkerijen op zichzelf geen winst opleveren. ‘Per vestiging zijn gemiddeld twee medewerkers continu bezig brood te bakken. Maar als we naar het grotere plaatje krijgen, stijgt de winst aanzienlijk: de verse broodjes zorgen voor een hogere klantfrequentie en dus meer winst.’

Alleenheerser
Gehrig spreekt zich ook uit over zijn eigen positie. Hij wordt veelal beschouwd als alleenheerser binnen de onderneming.  ‘Als operatieve baas reikt mijn beslissingsbevoegdheid nu nog ver. De privileges die ik nu heb, bestaan in de toekomst niet meer in deze mate. Wat mijn huidige machtspositie en competentie betreft ben ik een ‘uitloopmodel’. En dat is maar goed ook.’

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels