blog

Zorgen over bezorgen

Blog

Het werd tijdens het FSIN congres vorige maand terloops genoemd. Dat in 2015 de bezorg- en afhaalomzet met ruim 8% is gegroeid tot €1,13 miljard. En dat de komende jaren die markt zal stijgen tot een omvang van minimaal €4 miljard in 2025.

Zorgen over bezorgen

Daarbij gaat het niet alleen om de bezorg- en afhaaldiensten van retailers (€450 miljoen), maar ook om de duizenden kleine bezorg- en afhaaldiensten vanuit foodservicesegmenten (pizzakoeriers, tafeltje-dek-je, Thuisbezorgd.nl, diepvriesmaaltijden et cetera). Eten komt steeds meer naar ons toe.
David Bosshart, CEO van het Gottlieb Duttweiler Instituut in Zürich zei tijdens het congres dat veel nieuwe technologische toepassingen zullen worden ingezet in de groeimarkt ‘bezorgen’. Zo zal maaltijdbezorging met drones of met auto’s die zelf rijden over vijf jaar heel gewoon zijn.

Veel kansen dus voor restaurants. Maar zijn die wel voorbereid op deze nieuwe markt? Hebben ze een goede online propositie en bereiken ze de nieuwe doelgroep? Wordt er al nagedacht over logistiek: het vervoer, de ‘verpakking’ en de chauffeurs? Vooral die laatste groep is belangrijk. De mensen van bediening zijn straks niet meer de enige visitekaartjes van het bedrijf, chauffeurs worden dat ook.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels