blog

Vlog Foodsafari: craftmanship bij kleine ondernemers

Blog

Kim de Smit is eigenaresse van Foodsafari.nl en vlogt iedere twee weken voor Foodmagazine op inspirerende dingen in foodretail.

Vlog Foodsafari: craftmanship bij kleine ondernemers

Craftmanship is een trend die vooral zichtbaar is bij de kleinere ondernemers. Zij zijn simpelweg flexibeler en hebben soms meer specialistische kennis dan een grotere retailer. En sure: ook in de grotere retailers zien we de specialist weer terugkomen, maar de consument wil ook… (tromroffel)… beleving. En die vind je nu eenmaal sneller in een kleine brouwerij, branderij, slagerij, bakkerij etc. Geen wonder dat we en masse naar de kleine vershandeltjes gaan.

De retailers hebben natuurlijk weer een ander voordeel: inkoopvolume. Lage prijzen, hopen doet verkopen, the works. Prrrrima, denkt de kleine ondernemer: dan bied ik iets anders! Onderscheid in bijvoorbeeld… volume.

Je hebt niet altijd veel geld nodig om een sterk concept neer te zetten

Ik kwam een kleine groenteboer tegen die precies dat deed: kleinere hoeveelheden van producten aan te bieden voor een vaste prijs. Zijn klanten zijn enthousiast want: ze mogen zelf kiezen hoeveel ze waar van meenemen en worden in between ook nog eens verrast.

Kortom: je hebt niet altijd veel geld nodig om een sterk concept neer te zetten: simpelweg kijken naar je consument is soms al genoeg. Bekijk de video, craftmanship bij de groenteboer:

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels